Σάββατο 16 Νοεμβρίου 2019

ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ

Παίρνοντας τη σκυτάλη από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η νέα κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει στον ίδιο αντιλαϊκό δρόμο, ικανοποιώντας τις σύγχρονες απαιτήσεις του κεφαλαίου, του ΣΕΒ και των μεγάλων επιχειρήσεων και επενδυτών. Η δική της «ανάπτυξη για όλους» χτίζεται πάνω στα συντρίμμια των εργατικών και λαϊκών δικαιωμάτων, που έφερε η «δίκαιη ανάπτυξη» του προκατόχου της. Νέα μέτρα προστίθενται, για να κλείσουν εκκρεμότητες και να υπηρετηθούν οι νέες προτεραιότητες.
Η ενίσχυση του θεσμού της ιδιωτικής διαμεσολάβησης αποτελεί πάγια απαίτηση του κεφαλαίου. Αρκεί η αναφορά ότι ο Σύνδεσμος Ελλήνων Βιομηχάνων, η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, η Ελληνική Ένωση Τραπεζών κ.ά. έχουν συστήσει μαζί με μεγάλους δικηγορικούς συλλόγους (Αθήνα, Θεσσαλονίκη) και άλλους «κοινωνικούς εταίρους» (όπως π.χ. η ΓΣΕΕ) τον Οργανισμό Προώθησης Εναλλακτικών Μεθόδων Επίλυσης Διαφορών (ΟΠΕΜΕΔ). Η κυβέρνηση της ΝΔ «αφουγκράζεται» πλήρως τις απαιτήσεις αυτές.
Φαίνεται πια σίγουρο ότι θα ισχύσουν οι εξής παράμετροι:

Υποχρεωτικότητα σε όλες της υποθέσεις της τακτικής διαδικασίας στο Μονομελές και Πολυμελές Πρωτοδικείο και στις οικογενειακές διαφορές
Υποχρέωση του δικηγόρου να ενημερώσει τον εντολέα του για την δυνατότητα της διαμεσολάβησης και την υποχρεωτική αρχική συνεδρία, διαφορετικά η κατάθεση του δικογράφου είναι απαράδεκτη
Υποχρεωτική αρχική συνεδρία (ΥΑΣ, κατά την οποία ο διαμεσολαβητής ενημερώνει τα μέρη για τον θεσμό και την διαδικασία. Η όλη διαδικασία της διαμεσολάβησης δεν μπορεί να υπερβαίνει συνολικά τις 24 ώρες, εκτός αν υπάρχει διαφορετική συμφωνία των μερών. Στο όνομα της εμπιστευτικότητας, η όλη διαδικασία είναι εντελώς αδιαφανής. Με λίγα λόγια καθιερώνεται η υποχρεωτικότητα της διαμεσολάβησης σε ένα ευρύτατο πεδίο και στο βασικό κορμό των ιδιωτικών διαφορών.
Διαμεσολαβητής μπορεί να γίνει οποιοσδήποτε απόφοιτος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, εφόσον έχει λάβει την σχετική εκπαίδευση και πιστοποίηση με εξετάσεις υπό την αιγίδα της Κεντρικής Επιτροπής Διαμεσολάβησης, φέρνοντας έτσι την απελευθέρωση του δικηγορικού επαγγέλματος εκ του πλαγίου. Θεσπίζεται η δυνατότητα ίδρυσης ένωσης προσώπων πιστοποιημένων διαμεσολαβητών για την παροχή υπηρεσιών διαμεσολάβησης. Ουσιαστικά δηλ. ανοίγεται ένα νέο πεδίο επένδυσης και κερδοφορίας για νέες επιχειρήσεις, με την εκμετάλλευση διαπιστευμένων διαμεσολαβητών ως υπαλλήλων. Όπως εύστοχα έχουν χαρακτηριστεί, ανοίγουν επιχειρήσεις – «παραδικαστήρια» για την επίλυση των υποθέσεων και την απονομή δικαιοσύνης.
Καθιερώνεται η δυνατότητα ίδρυσης και λειτουργίας Φορέων Κατάρτισης Διαμεσολαβητών, ύστερα από σχετική άδεια της Κεντρικής Επιτροπής Διαμεσολάβησης, από οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο, χωρίς κανένα περιορισμό. Η νομοπαρασκευαστική επιτροπή προτείνει περιορισμούς στα ν.π.ι.δ., π.χ να μην μπορούν να διενεργήσουν εξετάσεις πιστοποίησης, να έχουν κεφάλαιο 200.000 €, οι χώροι να είναι τουλάχιστον 200 τ.μ. κ.ά..Είναι προφανές πως οι μεγάλοι τραπεζικοί όμιλοι ή εταιρίες αντίστοιχου διαμετρήματος θα μπορούν να ανοίξουν τέτοια Κ., κατ’ αποκλειστικότητα, εκμεταλλευόμενοι την αγωνία των νέων δικηγόρων για «μια θέση στον ήλιο» αλλά και διαμορφώνοντας τους όρους απονομής της δικαιοσύνης.

Ο αντιδραστικός χαρακτήρας της ιδιωτικής διαμεσολάβησης
Η διαμεσολάβηση επιχειρείται να καθιερωθεί ως βασική μορφή απονομής της αστικής δικαιοσύνης. Ο ιδεολογικός μανδύας της διαμεσολάβησης περί δήθεν σεβασμού στην ισότιμη βούληση των μερών, είναι πλαστός. Τα δύο μέρη δεν είναι ποτέ ίσα, σε μια κοινωνία άνιση και εκμεταλλευτική. Δεν είναι ίσοι ο εργοδότης και ο εργαζόμενος, η τράπεζα και ο μεροκαματιάρης οφειλέτης, η ασφαλιστική εταιρεία και ο ασθενής ασφαλισμένος, ο σύζυγος που ασκεί ενδοοικογενειακή βία και ο ψυχολογικά τραυματισμένος σύζυγος που ζητά την επιμέλεια των παιδιών… Μάλιστα θα εκτινάξει στα ύψη το κόστος της απονομής δικαιοσύνης, πράγμα που βαρύνει το αδύναμο μέρος και το αποτρέπει από την προσφυγή στα δικαστήρια. Από την άλλη, τα τεράστια κενά στις οργανικές θέσεις των δικαστικών υπαλλήλων και η επίθεση στα εργασιακά τους δικαιώματα, η έλλειψη χρηματοδότησης στις δομές της δικαιοσύνης και η διαρκής επιδείνωση των υλικοτεχνικών υποδομών, επιβεβαιώνουν ότι στόχος της διαμεσολάβησης δεν είναι η «επιτάχυνση» της δικαιοσύνης.

Για τη στάση της ηγεσίας των δικηγορικών συλλόγων
Οι ηγεσίες των δικηγορικών συλλόγων και της Ολομέλειας είναι σταθερά υπέρμαχοι του θεσμού και έχουν λάβει συγκεκριμένες πρωτοβουλίες σε αυτή την κατεύθυνση, όπως η ίδρυση του ΟΠΕΜΕΔ, η σύσταση φορέων εκπαίδευσης διαμεσολαβητών κ.λπ.. Η στάση τους στο ζήτημα της υποχρεωτικότητας, την οποία τάχα αντιπαλεύουν, είναι εντελώς υποκριτική. Στο όνομα της «άμυνας» και της «δημιουργικής κριτικής» παζάρεψαν με την προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ το εύρος των υπαγόμενων στη διαμεσολάβηση διαφορών, ενώ ετοιμάζονται να κάνουν το ίδιο και με τη σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ (π.χ. εισάγοντας οικονομικό όριο). Οι εκπρόσωποι της παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ έγιναν σήμερα «αντιπολίτευση» και στηρίζουν τους αγώνες ενάντια στο νόμο που ψήφισε η κυβέρνησή τους! Οι εκπρόσωποι της παράταξης της ΝΔ έγιναν κυβέρνηση και ξέχασαν τις κορώνες περί «αποχής διαρκείας» (που είχαν ακουστεί στην Ολομέλεια)! Οι συντεχνιακές λογικές που καλλιεργούν, όπως π.χ. όταν απομονώνουν και ιεραρχούν το ζήτημα της μη υποχρεωτικής παράστασης δικηγόρου στην ΥΑΣ, κρύβουν την ουσιαστική στήριξή τους στα συμφέροντα των μεγάλων εταιρειών.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ :

>Να αποσυρθεί άμεσα το νομοσχέδιο για τη διαμεσολάβηση και να μην κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή.
• Να παρθούν τώρα μέτρα για την ουσιαστική επιτάχυνση στην απονομή της δικαιοσύνης με κατάργηση και μείωση των υπέρογκων παραβόλων για την πρόσβαση σε αυτήν, κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων και νέες προσλήψεις σταθερού και μόνιμου προσωπικού δικαστικών υπαλλήλων με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, χρηματοδότηση και ουσιαστική αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής στα δικαστήρια όλης της χώρας.
• Να καταργηθούν ο νέος Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας και οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί, καθώς και οι αντιδραστικές διατάξεις του νέου Ποινικού Κώδικα και Κώδικα Ποινικής Δικονομίας (όπως κυρίως οι ρυθμίσεις για την ποινική διαπραγμάτευση, ποινική συνδιαλλαγή και ποινική διαταγή και τον περιορισμό των διαδηλώσεων).
• Όχι στην φορολεηλασία των αυτοαπασχολούμενων και μισθωτών δικηγόρων με τα χαμηλότερα εισοδήματα. Να καθιερωθεί αφορολόγητο όριο.
• Να καταργηθεί ο νόμος Κατρούγκαλου και όλοι οι αντιασφαλιστικοί νόμοι. Υποχρεωτική, δημόσια και καθολική κοινωνική ασφάλιση. Δημόσια και δωρεάν υγεία και πρόνοια και κατάργηση των εισφορών στον κλάδο υγείας. Όχι στα Επαγγελματικά Ταμεία και την ανταποδοτικότητα.
• Κατοχύρωση και διεύρυνση εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων για τους μισθωτούς δικηγόρους..

Απαιτούμε τη σύγκληση γενικής συνέλευσης του ΔΣΘ με στόχο την οργάνωση της δράσης μας εναντίον των παραπάνω. Με αγωνιστικές αποφάσεις, με εναλλαγή των μορφών πάλης, αποχή, κινητοποιήσεις, συγκεντρώσεις, παραστάσεις διαμαρτυρίας, συντονισμό της δράσης μας με τα αγωνιστικά σωματεία δικαστικών υπαλλήλων και τους άλλους χώρους αυτοαπασχολούμενων και μισθωτών επιστημόνων.

ΟΝΟΜΑ
Α.Μ.
ΤΗΛ.
E-MAIL




















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου